lørdag 12. november 2011

Kalender fra Elite Foto

Som blogger for Elite Foto fikk jeg tilbud om å prøve kalenderne de leverer, og her kommer en oppsummering av mine erfaringer:

Lage kalenderen
Det første du gjør er å velge format på kalenderen. Du kan velge mellom stående og liggende, og flere ulike størrelser. Det er mange kalender-maler å velge blant og alle disse er oversiktlig presentert. Det er en fordel å bruke litt tid på å velge den malen du liker best siden den styrer veldig mye av det endelige resultatet.

Neste steg er å laste opp bilder. Har du dem lagret på "Sikker lagring" hos Elite Foto kan du hente dem derfra. Siden jeg lastet opp bilder i beste kvalitet tok det litt tid, men det var som forventet. Når jeg hadde lastet opp bildene var jeg ikke helt fornøyd med designet så jeg endret dette, men jeg trengte ikke å laste bildene opp på nytt.

Når du har valgt et design har du få muligheter for å endre på dette, og det kan føles litt begrensende. På den annen side er det svært enkelt å sette opp kalenderen, og det føler jeg er den store styrken til Elite Foto sitt oppsett.

Kvalitet på kalenderen
Kvaliteten på kalenderen var upåklagelig. Jeg har bestilt kalendere andre steder tidligere, og Elite Foto er så god som noen. Fargebilder var klare og tydelige, og sort/hvitt-bilder var uten fargestikk.

Oppsummering
En kalender er en ypperlig måte å vise frem bildene dine på. Da har du en god unnskyldning både for å henge bildene dine på veggen, og å gi dem bort i presang!

Den store styrken til Elite Foto sin kalender er hvor lett det er å lage den. Det kreves minimalt med kunnskaper, og for dem som tenker at det er vanskelig å lage en flott kalender så vil de fort se at det ikke stemmer. Kravstore brukere vil nok føle at mulighetene for personlig tilpasning er begrensede, men kvaliteten på det ferdige produktet vil tilfredsstille de aller, aller fleste. Jeg kommer ihvertfall til å ha denne kalenderen hengende på kjøkkenet i hele 2012!

Noen eksempler




Ingen kommentarer: